Tallin (M/S Romantika)

na leírom most, hogy milyen volt a többi nap kint. eddig nem sok időm volt erre...

Stockholm - Åland - Tallin - Åland - Stockholm

5-re kellett a hajóhoz érni. éppen hogy sikerült nekünk :D. kocsit a kikötő parkolójában hagytuk mi meg beszálltunk. észt társaság (Tallink) hajójával mentünk. Romantika a neve :D. bepakoltuk a cuccunkat a kabinba, aztán meg felmentünk a fedélzetre utána meg bejártuk a hajót (12 emeletes, szóval volt mit látni). 18-kor indult. este bárban üldögéltünk (moulin rouge előadás volt), iszogattunk, tax freeben vásároltunk és játékgépeken játszottunk kicsit. kilenc körül megvacsoráztunk svédasztalos étterembe. ami hal volt azt megkóstoltam :D. ha jól emlékszem svéd idő szerint reggel 9-kor értünk tallinba (észt idő szerint 10-kor). svéd idő szerint azt hiszem 16-ig volt időnk. sétáltunk Tallin óvárosában. nekem nagyon tetszett. hangulatos. az utcák hasonlítanak szerintem egy kicsit a vár utcáihoz. igaz sajnos borús idő volt. nyáron gyönyörű lehet. aztán bementünk egy bevásárló központba. Piroska vásárolt mi meg nézelődtünk Kristoferrel. Viktor szenvedett mert fájt a lába :s. a bevásárló központ meg tele van kimondhatatlan nevű boltokkal. észt nyelv olyan mint valami halandzsa :D. a finnhez hasonlít amúgy. ezután egy kisebb bevásárló központ félébe mentünk be, ami szerencsére nagyon közel volt a kikötőhöz (és a hajónkhoz). ott ebédeltünk utána meg bementünk egy hypermarketbe (ez volt a neve talán...). kb mint itt egy interspar. ott vettünk vacsorát a hajóra és rohadtuuuuuuuuul sok alkoholt :D:D:D. svédeknek megéri Észtországba venni sok mindent, mert olcsóbb mint náluk. nekem nem... . vett piát mindenki kb meg vittünk és Ildinek, Robertonak meg Viktor haverjainak. mindenki rendelt :D. nagy nehezen felcipeltünk mindent a hajóra. ott meg beültünk egy kávézóba nagy ablakhoz és ott vártuk meg amíg elindult a hajó. Talinni kikötőből gyönyörű a tenger. látszik a nyílt tenger. délutánra kisütött a nap is, így iszonyat szép mély kék volt a víz. Stockholmban valami 24ezer sziget van, így mire kiér a hajó a nyílt vízre már sötét van. este vacsoráztunk taxfreeztünk megint meg játszottunk. tax freebe vettem csokikat meg gyönyörűen szép két féle szürke Nina Ricci szemfestéket xD. svéd idő szerint 10-re értünk Stockholmba. nagyon jó idő volt. sütött a nap, viszonylag meleg is volt. semmi hó meg latyak. felmentünk még a többiekkel egy tv-toronyba. 30 emelet magas. egész város látszik onnan. aztán kitettek minket a belvárosban és jött a mászkálás :D.
Ja és Åland, ami a címben van egy sziget. ott éjjel megállt a hajó. talán ki is szállt valaki nem tudom. de mentünk is rögtön tovább. és ott be volt fagyva a tenger. ja és azt is elfelejtettem, hogy visszafelé vihar vol t:s. nem szoktam tengeri beteg lenni és most sem voltam rosszul, de azért nem volt valami nyugtató, hogy a 12 emeletes k*rva nagy hajó himbálózott elég rendesen. nem is akarom tudni, hogy mekkora hullámok voltak :D.